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2024년 9월 고1 모의고사 영어 35번 지문
35. 다음 글에서 전체 흐름과 관계 없는 문장은?
Why do we have the illusion that cramming for an exam is the best learning strategy? Because we are unable to differentiate between the various sections of our memory. Immediately after reading our textbook or our class notes, information is fully present in our mind. ① It sits in our conscious working memory, in an active form. ② We feel as if we know it, because it is present in our short-term storage space ... but this short-term section has nothing to do with the long-term memory that we will need in order to recall the same information a few days later. ③ After a few seconds or minutes, working memory already starts disappearing, and after a few days, the effect becomes enormous: unless you retest your knowledge, memory vanishes. ④ Focusing on exploring new topics rather than reviewing the same material over and over again can improve your academic performance. ⑤ To get information into long-term memory, it is essential to study the material, then test yourself, rather than spend all your time studying.
* cram: 벼락 공부를 하다
왜 우리는 시험을 위해 벼락 공부를 하는 것이 최고의 학습 전략이라는 착각을 하는 것일까? 우리가 우리의 기억의 다양한 구획을 구별할 수 없기 때문이다. 우리의 교과서나 수업 노트를 읽은 직후에는 정보가 우리 머릿속에 완전히 존재한다. 그것은 우리의 의식적인 작업 기억에 활동적인 형태로 자리한다. 그것은 우리의 단기 저장 공간에 존재하기 때문에 우리는 마치 우리가 그것을 알고 있는 것처럼 느끼지만, 이 단기 구획은 며칠 후 같은 정보를 기억하기 위해 우리가 필요로 할 장기 기억과는 아무런 관련이 없다. 몇 초 또는 몇 분 후, 작업 기억은 이미 사라지기 시작하고, 며칠 후 그 영향은 엄청나게 되어, 여러분이 자신의 지식을 다시 테스트하지 않으면 기억은 사라진다. (같은 자료를 반복해서 다시 복습하는 것보다 새로운 주제를 탐구하는 데 집중하는 것이 여러분의 학업 성취를 향상시킬 수 있다.) 정보를 장기 기억에 넣으려면, 여러분의 모든 시간을 공부하는 데에 쓰기보다는 자료를 공부하고 나서 스스로를 테스트하는 것이 필수적이다.
- illusion : N. 착각, 환영
- strategy : N. 전략
- differentiate : V. 구별하다
- conscious : adj. 의식적인
- in order to : ~하기 위해서
- enormous : adj. 엄청난
- vanish : V. 사라지다
변형 문제 - 내용 유형
14. 윗글의 내용과 일치하지 않는 것을 고르시오. (35번)
Why do we have the illusion that cramming for an exam is the best learning strategy? Because we are unable to differentiate between the various sections of our memory. Immediately after reading our textbook or our class notes, information is fully present in our mind. It sits in our conscious working memory, in an active form. We feel as if we know it, because it is present in our short-term storage space ... but this short-term section has nothing to do with the long-term memory that we will need in order to recall the same information a few days later. After a few seconds or minutes, working memory already starts disappearing, and after a few days, the effect becomes enormous: unless you retest your knowledge, memory vanishes. To get information into long-term memory, it is essential to study the material, then test yourself, rather than spend all your time studying.
① 사람들은 벼락 치기가 가장 좋은 학습법이라는 착각을 한다.
② 수업을 들은 직후 머릿속에 내용이 가득하다고 느끼는 이유는 단기 저장 공간에 있기 때문이다.
③ 단기 저장 공간은 장기 기억 공간과 관련이 있어서 시간이 조금만 지나도 기억은 사라지기 시작한다.
④ 어떠한 정보를 장기적으로 기억하려면 학습 이후 스스로 테스트를 진행하는 것이 좋다.
⑤ 사람은 단기 기억과 장기 기억 공간을 구분하지 못해서 벼락치기 공부법을 자주 사용한다.
정답) ③
해설) ③ 단기 저장 공간은 장기 기억 공간과 관련이 있어서 시간이 조금만 지나도 기억은 사라지기 시작한다.
위글의 ' but this short-term section has nothing to do with the long-term memory' ( 장기 기억과는 아무런 관련이 없다) 부분을 통해 보기 3번이 내용과 일치하지 않음을 알 수 있다.
변형 문제 - 낱말 유형
65. 다음 글의 밑줄 친 부분 중, 문맥상 낱말의 쓰임이 적절하지 않은 것은? (35번)
Why do we have the illusion that cramming for an exam is the best learning strategy? Because we are not ①able to differentiate between the various sections of our memory. Immediately after reading our textbook or our class notes, information is fully present in our mind. It sits in our conscious working memory, in an active form. We feel as if we ②know it, because it is present in our short-term storage space ... but this short-term section has nothing to do with the long-term memory that we will need in order to recall the ③diverse information a few days later. After a few seconds or minutes, working memory already starts ④fading, and after a few days, the effect becomes enormous: unless you retest your knowledge, memory vanishes. To get information into long-term memory, it is ⑤essential to study the material, then test yourself, rather than spend all your time studying.
정답) ③ same
해설) 'the long-term memory that we will need in order to recall the ③diverse information a few days later'
(며칠 후 다양한 정보를 기억하기 위해 우리가 필요로 할 장기 기억)
위글의 내용은 우리의 머릿속에는 단기 기억 공간과 장기 기억 공간이 따로 있어서 시험을 보기 위해서라면 장기 기억을 활용해야 한다는 것이다. 시험을 위한 정보는 다양한 정보를 오래 기억하는 것이 아닌 같은 정보를 기억해야 한다. 따라서 '다양한 (diverse)'가 아닌 '같은 (same)'을 사용하는 것이 적절하다.
변형 문제 - 빈칸 유형
133. 다음 빈칸에 들어갈 말로 가장 적절한 것을 고르시오. (35번)
Why do we have the illusion that cramming for an exam is the best learning strategy? Because we are unable to differentiate between the various sections of our memory. Immediately after reading our textbook or our class notes, information is fully present in our mind. It sits in our conscious working memory, in an active form. We feel as if we know it, because it is present in our short-term storage space ... but this short-term section has nothing to do with the long-term memory that we will need in order to recall the same information a few days later. After a few seconds or minutes, working memory already starts disappearing, and after a few days, the effect becomes enormous: unless you retest your knowledge, memory vanishes. To get information into long-term memory, it is essential to study the material, then test yourself, rather than spend all your time studying.
① connect
② distinguish
③ stand
④ fill
⑤ supplement
정답) ②
해설) Because we are unable to differentiate between the various sections of our memory.
(우리의 기억의 다양한 구획을 [빈칸]할 수 없기 때문이다.)
빈칸의 내용을 채우기 위해서는 우리가 벼락치기를 최고의 전략이라고 생각하는 이유를 파악해야 한다. 우리의 머릿속에는 두가지 저장 공간이 있다. 단기 기억과 장기 기억이다. 우리가 정보를 받아들인 직후에는 그것이 단기 기억 저장공간으로 들어가기 때문에 우리가 잘 기억하고 있다고 생각한다. 하지만 장기 기억에는 들어가지 않아 오래 기억할 수 없다. 즉 우리가 착각을 하는 이유는 단기 기억 공간과 장기 기억 공간을 하나로 생각하기 때문이다. 따라서 빈칸에는 '[구별]할 수 없다' 라는 내용의 'distinguish'가 적절하다.
나머지 문제의 풀이는 다음 포스팅에 계속됩니다.
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