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2024년 9월 고1 모의고사 영어 41~42번 지문
[41~42] 다음 글을 읽고, 물음에 답하시오.
Higher education has grown from an elite to a mass system across the world. In Europe and the USA, increased rates of participation occurred in the decades after the Second World War. Between 2000 and 2014, rates of participation in higher education almost doubled from 19% to 34% across the world among the members of the population in the school-leaving age category (typically 18-23). The dramatic expansion of higher education has been marked by a wider range of institutions of higher learning and a more diverse demographic of students. Changes from an elite system to a mass higher education system are associated with political needs to build a specialised workforce for the economy. In theory, the expansion of higher education to develop a highly skilled workforce should diminish the role of examinations in the selection and control of students, initiating approaches to assessment which enable lifelong learning: assessment for learning and a focus on feedback for development. In reality, socio-political changes to expand higher education have set up a ‘field of contradictions’ for assessment in higher education. Mass higher education requires efficient approaches to assessment, such as examinations and multiple-choice quizzes, with minimalist, impersonal, or standardised feedback, often causing students to focus more on grades than feedback. In contrast, the relatively small numbers of students in elite systems in the past allowed for closer relationships between students and their teachers, with formative feedback shaping the minds, academic skills, and even the characters of students.
* demographic: 인구집단
고등 교육은 전 세계에 걸쳐 엘리트에서 대중 체제로 성장해 왔다. 유럽과 미국에서는 2차 세계 대전 이후 수십 년 동안 증가된 참여율이 나타났다. 2000년과 2014년 사이에 졸업 연령 범주 (대체로 18세에서 23세) 내 집단 구성원 사이에서의 고등 교육 참여율은 전 세계에 걸쳐 19%에서 34%로 거의 두 배가 되었다. 고등 교육의 극적인 확대는 더 광범위한 고등 학습 기관과 더 다양한 학생 인구 집단으로 특징지어져 왔다. 엘리트 체제에서 대중 고등 교육 체제로의 변화는 경제를 위한 전문화된 노동력을 구축하려는 정치적 필요성과 관련이 있다. 이론적으로, 고도로 숙련된 노동력을 개발하기 위한 고등 교육의 확대는 평생학습을 가능하게 하는 평가로의 접근 방법, 즉, 학습을 ‘위한’ 평가와 발달을 위한 피드백에 집중을 시작하면서, 학생의 선발과 통제에 있어 시험의 역할을 감소시킬 것이다. 실제로는 고등 교육을 확대하기 위한 사회 정치적 변화는 고등 교육에서의 평가에 있어 ‘모순의 장’을 조성해 왔다. 대중 고등 교육은 최소한이거나 비개인적이거나 표준화된 피드백을 갖춘, 시험과 선다형 퀴즈와 같은, 평가로의 효율적인 접근 방법을 필요로 하며, 이는 종종 학생이 피드백보다 성적에 더 집중하게 만든다. 대조적으로, 과거에 엘리트 체제의 상대적으로 적은 학생의 수는 형성적 피드백이 학생의 마음, 학업 기술, 그리고 심지어 학생의 성격을 형성하면서, 학생과 그들의 선생님 사이의 더 긴밀한 관계를 허용했다.
- rate : N. 비율
- participation : N. 참여
- decade : N. 10년
- double : V. ~을 두배로 만들다
- dramatic : adj. 극적인
- diverse : adj. 다양한
- workforce : N. 노동력
- diminish : V. 감소시키다
- initiate : V. 시작하다
- set up : ~을 조성하다
변형 문제 - 낱말 유형
71. (A), (B), (C)의 각 괄호 안에서 문맥에 맞는 낱말로 가장 적절한 것은? (41~42번)
Higher education has grown from an elite to a mass system across the world. In Europe and the USA, increased rates of participation occurred in the decades after the Second World War. Between 2000 and 2014, rates of participation in higher education almost doubled from 19% to 34% across the world among the members of the population in the school-leaving age category. The dramatic expansion of higher education has been marked by a wider range of institutions of higher learning and a more diverse demographic of students. Changes from an elite system to a mass higher education system are associated with political needs to build a (A)[incompetent/professional] workforce for the economy. In theory, the expansion of higher education to develop a highly skilled workforce should diminish the role of examinations in the selection and control of students, initiating approaches to assessment which enable lifelong learning: assessment for learning and a focus on feedback for development. In reality, socio-political changes to expand higher education have set up a ‘field of contradictions’ for assessment in higher education. Mass higher education requires efficient approaches to assessment, such as examinations and multiple-choice quizzes, with minimalist, (B)[objective/subjective], or standardised feedback, often causing students to focus more on grades than feedback. In contrast, the relatively small numbers of students in elite systems in the past allowed for more (C)[familiar/unfamiliar] relationships between students and their teachers, with formative feedback shaping the minds, academic skills, and even the characters of students.
(A) (B) (C)
① incompetent objective unfamiliar
② incompetent subjective familiar
③ professional objective familiar
④ professional subjective familiar
⑤ professional subjective unfamiliar
정답) ③
해설) 위글의 내용은 소수의 엘리트에게만 교육을 하는 체계에서 대중에게 교육을 하는 체계로 바뀌며 어떤 모습이 보이는지를 설명하였다. 이론적으로는 평생 학습이 가능하도록 피드백에 집중하며 시험의 역할을 감소시키려 하지만, 모순적으로 학생들은 피드백보다는 성적 그 자체에 집중하게 되는 모습을 보인다. 과거 엘리트 체제와는 반대되는 모습이다.
(A) Changes from an elite system to a mass higher education system are associated with political needs to build a (A)[incompetent/professional] workforce for the economy.
(엘리트 체제에서 대중 고등 교육 체제로의 변화는 경제를 위한 [무능력한/전문화된] 노동력을 구축하려는 정치적 필요성과 관련이 있다.)
(B) Mass higher education requires efficient approaches to assessment, such as examinations and multiple-choice quizzes, with minimalist, (B)[objective/subjective], or standardised feedback
(대중 고등 교육은 최소한이거나 [객관적/주관적]이거나 표준화된 피드백을 갖춘, 시험과 선다형 퀴즈와 같은, 평가로의 효율적인 접근 방법을 필요로 하며)
평가를 효율적으로 하기 위해서는 선다형, 즉 객관적인 문제의 유형을 선택해야 한다.
(C) the relatively small numbers of students in elite systems in the past allowed for more (C)[familiar/unfamiliar] relationships between students and their teachers
(과거에 엘리트 체제의 상대적으로 적은 학생의 수는 학생과 그들의 선생님 사이의 더 [긴밀한/긴밀하지 않은] 관계를 허용했다)
최근 효율적인 평가로 인해 성적에만 집중하게 되는 대중 교육 체제와는 대조적인 과거 엘리트 체제에서는 형성적 피드백으로 학생의 마음, 학업 기술, 학생의 성격에도 영향을 미치며 긴밀한 관계를 만들었다.
변형 문제 - 빈칸 유형
139. 다음 빈칸에 들어갈 말로 가장 적절한 것을 고르시오. (41~42번)
Higher education has grown from an elite to a mass system across the world. In Europe and the USA, increased rates of participation occurred in the decades after the Second World War. Between 2000 and 2014, rates of participation in higher education almost doubled from 19% to 34% across the world among the members of the population in the school-leaving age category. The dramatic expansion of higher education has been marked by a wider range of institutions of higher learning and a more diverse demographic of students. Changes from an elite system to a mass higher education system are associated with political needs to build a specialised workforce for the economy. In theory, the expansion of higher education to develop a highly skilled workforce should diminish the role of examinations in the selection and control of students, initiating approaches to assessment which enable lifelong learning: assessment for learning and a focus on feedback for development. In reality, socio-political changes to expand higher education have set u a ‘field of contradictions’ for . Mass higher education requires efficient approaches to assessment, such as examinations and multiple-choice quizzes, with minimalist, impersonal, or standardised feedback, often causing students to focus more on grades than feedback. In contrast, the relatively small numbers of students in elite systems in the past allowed for closer relationships between students and their teachers, with formative feedback shaping the minds, academic skills, and even the characters of students.
① added a new dimension to higher education
② presented a contradictory scene in the evaluation of higher education
③ continuously strived to produce a professional workforce
④ brought a standardised system into the evaluation of education
⑤ created tension between students and teachers
정답) ②
해설) ② presented a contradictory scene in the evaluation of higher education
(고등 교육 평가에서 모순적인 모습을 제시해왔다.)
전문화된 노동력을 기르기 위한 대중 교육 체제는 선발과 통제에 있어 시험의 역할을 줄이려고 했지만, 효율적인 평가 방법을 추구하여 오히려 '평가' 자체에만 집중하는 모습을 만들어냈다. 즉, 원래의 의도와는 완전히 다른 양상을 만들어낸 것이다. 따라서, 정답은 '모순적인'이 들어간 보기 2번이 적절하다.
나머지 문제의 풀이는 다음 포스팅에 계속됩니다.
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